Používateľ

Neprihlásený

Prihlásiť | Registrácia

Vyhľadávanie

Reklamy Google

Úvod · Holubárska nástenka · Prvý ročník Veľkej ceny holubar.sk

Prvý ročník Veľkej ceny holubar.sk

Obálka oznamuSezóna 2013 nám už klope na dvere a aby sme ju trocha okorenili, pripravili sme pre Vás novú súťaž. Nazvali sme ju "Veľká cena holubar.sk" a pre jej úvodný ročník vyhlasujeme 6 kategórií, v ktorých môžu bojovať o prvenstvo Vaše najlepšie holuby.

Jednotlivé kategórie Vám určite nebudú neznáme a možno si poviete "nič nové pod slnkom". No my veríme, že naša súťaž predsalen niečo nové prinesie. Našim hlavným cieľom je zmeniť priebeh celoplošných súťaží z nudného vyplnenia tabuliek po sezóne a čakanie na výpočtára, kým dá dokopy celkové výsledky.

My Vám chceme výsledky prinášať priebežne, predstavovať Vám počas sezóny holuby, ktoré podávajú TOP výkony a rovnako chovateľov, ktorí vyčnievajú z radu. Holuby u nás nebudú len prázdne čísla obrúčiek v neprehľadných tabuľkách, každý holub bude mať možnosť predstaviť sa verejnosti menom, fotografiou a všetkými informáciami, o ktoré sa chce jeho majiteľ podeliť. Veríme, že už v tejto sezóne sa nám zrodia nové legendy, ktoré sa budú v rodokmeňoch a chovateľských diskusiách ešte dlho objavovať.

Súťaž prináša možnosť hrať aj o finančné výhry a ak Vašim pretekárom veríte, máte možnosť aktivovať ich v jednotlivých kategóriách definovanou čiastkou, ktorá bude určená na výhry pre najlepších. Všetkým súťažiacim však môžeme už teraz sľúbiť fakt, že ak ich holuby dokážu podať TOP výkony, určite neostanú v tieni.

Všetky informácie, propozície a prihlasovací formulár nájdete na stránkach určeným pre súťaž - holubar.sk/sutaz. Prihlasovanie konkrétnych holubov bude spustené v druhej polovici apríla.

Keďže sa jedná len o prvý ročník, je možné, že sme v propozíciách zabudli na niektoré detaily a budeme ich podľa pripomienok od súťažiacich priebežne dopĺňať. Základná myšlienka a nosné kategórie však ostávajú nezmenené.

Veríme, že Vás súťaž osloví a nájdete vhodnú kategóriu pre Vaše najlepšie holuby. Tešíme sa na Vašu účasť a prajeme šťastnú ruku pri výbere pretekárov.

Pridané: 21 marca 2013, 15:01 | Zobrazené: 5722xPridal: Dušan Konečný


Počet komentárov: 36

Záložka na tento komentár Šimko františek (21. marca 2013 17:03)

Vo všeobecných podmienkach je prihlasovací poplatok 5 e a za družstvo 30e teda spolu 35 e? Škoda že niet kategoria nad 700 km , predsa len 500km ma ďaleko od dlhých tratí. Nedá sa už s tým nič spraviť? Veď mnoho chovateľov chová aj takéto typy holubov a suťaž by sa stala viac zaujímavou . Inak výborná myšlienka .

Záložka na tento komentár Dušan Konečný (21. marca 2013 17:12)

5 EUR je poplatok za prihlásenie do jednej (ľubovoľnej) kategórie - pre prvých 5 kat. je to poplatok za 3 holuby, pri kategórii "Družstvo snov" je to poplatok za 7 holubov.

30 EUR je dobrovoľný vklad do "banku" ak chce chovateľ hrať aj o peniaze v danej kat. Nie je to povinné, je to len na spestrenie

Kategóriu nad 700 km rád pridám, uvidíme, akú to bude mať odozvu

Záložka na tento komentár Milan Blahovský (21. marca 2013 17:32)

Čísla holubov je potrebné uviesť vopred ?
Súhlasím s Ferom, je potrebné odlíšiť DT a SDT a teda vytvoriť súťažnú kategoriu pre SDT holuby.
Súťaž, ktorú som si vždy predstavoval pod hlavičkou časopisu Poštový holub, ale touto internetovou formou to bude ešte viac atraktívnejšie a prehľadnejšie.
Čo tak ešte zaviesť kategoriu holub mesiaca ? 4 najlepšie preteky holuba v danom mesiaci - jeden za víkend.

Záložka na tento komentár Dušan Konečný (21. marca 2013 17:45)

Konkretne holuby bude mozne prihlasit po dosiahnuti minimalneho poctu chovatelov v danej kategorii (30). Kat. SDT pridam vecer

Holub mesiaca je zaujimavy napad. Zrejme to nebude samostatna kategoria, ale urcite je mozne kazdy mesiac zbehnut cisla, vyhodnotit taketo poradie a vyhlasit najlepsie holuby. Velmi pekny doplnok pre dalsie ozivenie

Záložka na tento komentár Milan Blahovský (21. marca 2013 18:20)

Neviem ako to bude priebežne vyhodnocované, bude to online po každom víkende alebo po sezóne hormadne ?
Pri tvojich schopnostiach Dušan by to šlo urobiť podobne ako ma St.Matuška súťaž mladých holubov - Junior Cup, kde si do tabuliek chovateľ vkladá údaje o dolete nahláseného holuba a zoradzuje sa to priebežne.

Záložka na tento komentár Šimko František (21. marca 2013 20:36)

Páči sa mi že pri tejto súťaži sam dá hrať aj keď mate malý stav (ja osobne mám už dlhé roky cez zimu cca 50 ks vrátane chovných ). Ak budú trate nad 700km idem do toho.Devízou by mala byť akčnosť celého projektu , t.j. že nie niekedy až na jeseň budete vedieť ako ste obstáli. Pan Konečný vaše projekty sú požehnaním pre slovenské holubárstvo , a to nemyslím tento projekt ktorý nemusí nájsť odozvu , ale všeobecne vaše nadčasové myšlienky.Držím Vám palce!

Záložka na tento komentár Dušan Konečný (21. marca 2013 23:07)

Kategória SDT pridaná.

Milan - priebežné výsledky budú dostupné okamžite po pridaní oficiálnych výsledkov do databázy na stránkach holubar.sk. Program pridané výsledky automaticky prehľadá, nájde v nich súťažiace holuby a ich individuálne úspechy im zapíše do profilov a okamžite prepočíta aktuálne poradie.

Program som dokončil už v decembri, otestoval som ho na niekoľkých desiatkach holubov a funguje spoľahlivo. Chovatelia tak počas sezóny nebudú musieť robiť nič, len kontrolovať správnosť údajov.

Teoreticky tak vieme vyhodnotiť aj holuba týždňa, bude už len záležať na rýchlosti a spoľahlivosti spracovania a sprístupnenia výsledkov jednotlivých OZ a regiónov...

p. Šimko - som rád, že sa Vám moja práca páči, tento rok je toho na pláne viac. Situáciu mi síce trochu skomplikovalo nové zamestnanie, ale nie je to neprekonateľná prekážka. Aktuálne je hlavná priorita nový program pre výpočet výsledkov pre OZ Bratislava, po ňom chcem konečne dokončiť program pre automatickú tvorbu rodokmeňov a online prezentáciu holubov a tiež preklad stránok do zahraničných jazykov

Záložka na tento komentár Štefan Nochta (22. marca 2013 08:17)

Pekná práca Dušan, ja však potrádam ešte jednu kategóriu a to - súťaž mláďat. Myslím, že by nebolo na škodu, keby aj "mladíci" mohli prehovoriť do tejto súťaže...
S pozdravom
ŠN.

Záložka na tento komentár Dušan Konečný (22. marca 2013 09:14)

p. Nochta, ak sa chytí súťaž ako taká, pre mladé sa dá vymyslieť kategória dodatočne. Výhoda pri nich je, že je na to ešte dosť času. Určite si tam viem predstaviť súťaž jednotlivcov aj družstiev

Záložka na tento komentár Milan Blahovský (22. marca 2013 09:32)

Dušan, tak trocha nútiš OZ zverejňovať svoje výsledky na týchto stránkach. Také OZ Revúca, ktoré nemá vlastnú stránku by to mohlo privítať, ale pre ostatných to je práca navyše. Tých variantov pre výpočet a použitie koeficientov je viac a ešte sa po schválení športového pásma zvýši.
Je to pekné, že program to za chovateľov vyberie, ale takto postupne odučíme chovateľov hľadať podstatu koeficientov a ich výpočet. Hrubo povedané - totálne zlenivejú.

Záložka na tento komentár Dušan Konečný (22. marca 2013 09:44)

OZ a regióny môžu zverejňovať výsledky naďalej na svojich stránkach, uloženie na holubar.sk zabezpečím ja, chovatelia len musia dať vedieť, na ktorých stránkach bude možné ich výsledky hľadať. Ak OZ vyjdú v ústrety a pošlú mi výsledky priamo na mail, bude to len plus, ale nie je to podmienka. Hlavné je, aby boli dostupné.

No a čo sa týka lenivenia: ja myslím, že je to cesta, ktorá je nevyhnutná. Nemyslím, že je správne, aby si sám chovateľ počítal koeficienty a odosielal ich do vyhodnotenia. Chovatelia sa majú sústrediť na prácu v holubníku, nie pri PC. S číslami má pracovať program. Aj teraz sa pri majstrovstve Slovenska veľké percento chovateľov ani len neprihlási, lebo si nevedia alebo proste nechcú sami počítať koeficienty a pod.

Záložka na tento komentár Štefan Nochta (22. marca 2013 10:06)

Milan, chovatelia nezlenivejú, len idú na úsporný režim...:)))

Záložka na tento komentár Milan Blahovský (22. marca 2013 10:47)

Do MS sa neprihlásili lebo mnohým to pýcha nedovolí, má byť niekto napr. 21. tak to radšej nikam nepošle, pre časť je už druhé miesto prehrou a nad takými sa občas zamýšľam.

Záložka na tento komentár František Šimko (22. marca 2013 12:29)

Milan poznám rybárov čo v živote nechytili kapitálny úlovok , poľovníkov čo nemajú zlaté trofeje , hubárov ktorí sa vracajú s prázdnym košíkom a predsa ich to baví. Pre nich je to totiž relax , koníček ,záľuba.
Niekedy neviem koho obdivovať či supermajstra čo pravidelne stúpa na "bedňu" alebo toho čo mu niekde v kúte tlieska a vôbec mu nevadí že sa toho nikdy nedožije... Tí prví idú opäť k vode či do lesa , a tí druhí opäť donesú holúbky na pretek lebo pre nich je to záľuba. Treba si ich vážiť ak už nie obdivovať...

Záložka na tento komentár Milan Blahovský (22. marca 2013 12:42)

Máš 100 % pravdu Fero, no určite aj medzi nimi sa nájdu takí čo nedokážu prehrať a idú za svojím cieľom niekedy aj "cez mŕtvoly". Nad takými je sa treba buď pousmiať alebo ich nebrať vážne. Možno znepríjemnia život okoliu ale svojim spôsobom sú ochudobnené o podstatu toho čo robia. Väčšina tých ďalších nehľadá iný les, ani iný rybník, relax nachádza v tom svojom.

Záložka na tento komentár Peter atalík (23. marca 2013 10:34)

Výborný nápad.O Trate nad 700 km bude záujem a dúfam,že aj taáto súťaž im dá vážnosť ,ktorú si zaslúžia.Dušan si káder!

Záložka na tento komentár Milan Blahovský (24. marca 2013 08:28)

Platí u 99 % OZ :
OZ si plánuje 10 pretekov do 400 km a z nich si chovateľ vyberie 3 najlepšie koeficienty pre holuba na KT, 6 pretekov 300-400 km a z nich opäť vyberie 3 preteky, 7 pretekov nad 500 km a teda možnosť výberu 3 koef. ale na SDT máte iba 3 preteky a tiež 3 koef.
Má to logiku ? Čo tak upraviť na 5 koef. v A, 4 koef.v B, 3 koef. v C a 2 koef.V E - polovičné výkony olympijských podmienok .
Ale aby to nesplynulo s propozíciam MS tak niečo pozmeniť, ponechaj to v KT 100 - 350 km ( takýchto pretekov býva v plánoch 4-5) ; a ST 350-500 ( týchto tiež býva 5 - 6) ; je to na diskusiu.

Záložka na tento komentár Simko František (24. marca 2013 10:18)

To ma vôbec nenapadlo Milan , ale fakt že v OZ ( nieto ešte na jednom holubníku) sa nájde minimum holubov čo umiestnia všetky tri Nemecka. Teda mohlo by byť že súčet km v SDT 1900km v podstate 700km - 700km - 500km ako minimum. Alebo iba 2 koeficienty , lebo 2 Nemecka ma oveľa viac holubov. Možno niekto bude mať aj lepší návrh . nech sa ozve.

Záložka na tento komentár Dušan Konečný (24. marca 2013 10:28)

Dakujem za upozornenie, jedna sa o chybu, ked som v propoziciach spajal prve 4 kategorie kvoli prehladnosti. Uz povodne bolo zamyslane dat pre DT iba 2 koeficienty, pri troch by sa to zuzilo na velmi uzky okruh holubov/chovatelov.

Pre DT a SDT teda platia 2 najlepsie koeficienty

Záložka na tento komentár Jan Kalafut (26. marca 2013 11:37)

Prečo sa nezapočítavaju do suťaži výsledky VS ak sa tam nasadí viac holubov a chovatelov ako v mnohých OZ.

Záložka na tento komentár Dušan Konečný (26. marca 2013 12:07)

Tento bod som diskutoval s viacerými chovateľmi po celom Slovensku ešte keď som zbieral ohlasy na takúto súťaž a väčšina sa vyjadrila proti VS s argumentom, že je to zbytočné.

Tento bod ale nechávam otvorený do diskusie, ak vyjadrí väčšina súťažiacich záujem aj o výsledky z VS, nie je problém brať ich do úvahy

Záložka na tento komentár Radovan Klačansky (26. marca 2013 13:29)

Podľa mňa by to bolo zaujímavejšie, keby sa dali použiť aj výsledky z VS - poprípade ohraničené daným počtom nasadených holubov.

Záložka na tento komentár (26. marca 2013 14:42)

Dušan,práve u Matušku v jeho Letu Zdar,sa nedajú použiť ani regiony,pásma a výsledky zo ZO.To by tu malo byť!Čiže aj z pásma aj zo ZO ,ak splňa podmienky FCI/20 chov. 250 hol .K+ST atď......Ja som si to v propozíciach riadne neprečítal,ale na 100% som pri prihlásení stým počítal.

Záložka na tento komentár Jan Bebjak (29. marca 2013 15:32)

Ja by som bol zásadne proti používaniu výsledkov menších celkov ako je OZ. V príspevkoch od popredných chovateľov OZ čítam na rôznych DF, ako je výhodné čím väčšie OZ po všetkých stránkach a keď príde na lámanie chleba, tak sa hľadajú cestičky, ako to využiť vo svoj prospech. Stačí si pozrieť zápisnicu OZ SNV z konferencie. Špičkoví chovatelia OZ, aby nekonkurovali sebe vytvorili 3 VS nie podľa najkratšej doletovej vzdialenosti, aby bol pretek čo najobjektívnejší, ale podľa ZO, aby nekonkurovali jeden druhému. To sa potom robia ceny ako na bežiacom páse . Čo vy na to páni M.B, D.D.

Záložka na tento komentár (29. marca 2013 17:00)

Veľké OZ sú výhodou aj pre také súťaže ako je Letu Zdar a aj D.Konečného./Je iné použiť koef zo 4000 nas,než z 1000 nas./ AK je však rozpatie v OZ 50-60 km,tak na to sú tie pásma,VS,či výsledky zo ZO/ak splňa podmienky FCI/ veľmi potrebné hlavne na KT ľi ST.Ak sa budú dať použiť v týchto súťažiach,tak vplyv vetra až tak neoplyvni výsletky a je to objektívnejšie.Ako sa vyskladajú VS to už je vec OZ a hlavne delegátov na konferecii OZ!

Záložka na tento komentár Jan Bebjak (29. marca 2013 18:04)

Pri KT a ST najmenší rozdiel je od ZO Sp.Podhradie voči ZO Odorín cca.700m a netvoria jedno VS, naopak ZO Sp.Podhradie oproti ZO Levoča cca.10km a sú spolu vo VS. To som len tak zbežne nahliadol do výsledkov. V roku 2012 a starších výsledkoch to bolo podľa doletového rozpätia na dva pásma. Kladiem si otázku. Čo je za tým schované? Vari podmienky FCI.

Záložka na tento komentár Jan Kalafut (30. marca 2013 19:09)

Pri KT aST ak má chovatel nevyhodnu polohu a nemože použiť výsledky VS tak sa ani do suťaže neprihlási,lebo nemá šancu na popredné umiestnenie.Ak by sa mohli použiť výsledky VS, verím že sa prihlási do suťaže viacej chovatelov.

Záložka na tento komentár Peter Vavrek (31. marca 2013 08:52)

Pozdravujem Ťa Dušan chcem sa len spýtať 3 holuby v každej kategórii je postačujúce ? čo sa týka výsledkov s VS jednoznačné ich treba zaradiť pokiaľ budu splnené podmienky podľa FCI

Záložka na tento komentár Dušan Konečný (31. marca 2013 09:39)

Peter - myslím, že 3 holuby by mali stačiť. V súťaži ide o to, aby každý chovateľ prihlásil do kategórií to najlepšie, čo doma má a tých eso holubov na holubníkoch nebýva až tak veľa, samozrejme česť výnimkám. Princípom súťaže je poznať vlastné holuby a vedieť správne vybrať.

Výsledky VS budú uznané. Z komentárov aj správ, ktoré prišli na e-mail môžem povedať, že drvivá väčšina záujemcov o súťaž má záujem aj o pásmové výsledky. Výsledky ZO by som pre túto sezónu zatiaľ nechal tak a podľa možností a záujmu ich zapojil do hry až budúcu sezónu.

Do propozícií by som chcel ešte zaradiť súťaž o holuba mesiaca. Nebude to samostatná kategória a bude sa vyhodnocovať automaticky pre všetky zúčastnené holuby, rád by som však do diskusie dal spôsob, ako takého holuba vyhodnotiť.

Záložka na tento komentár (31. marca 2013 09:50)

"Okukaj" nejaký Nemecký,alebo Český systém vyhodnocovania.

Záložka na tento komentár Jozef Bebjak (31. marca 2013 11:04)

Jan Bebjak, ty môj brat pokrvný, asi sa nedokážeš presadiť ani vo vlastnom dome a chcel by si radiť kto sa s kým má spojiť či ako sa má rozdeliť.
Vyrieš si svoje mizerné ego a potom sa odbavuj v diskusii. Zavádzaš chovateľov scestnými údajmi, len aby si čímsi zaujal. Anonymom zdar !

Záložka na tento komentár Peter Vavrek (4. apríla 2013 21:31)

Čo sa týka holuba mesiaca mal by to byť holub s najmenším koef. s pretekov v danom mesiaci relatívne by tento holub mal byť nasadený v mesiaci najmenej 4 krát a malo by to byt jedno s akej vzdialenosti holub letel každá kategória ja výnimočná či už je to KT ,ST alebo DT je to môj návrh ak má niekto iný nech dá aj on

Záložka na tento komentár Dušan Konečný (4. apríla 2013 21:50)

Dobrý návrh. Možno by som navrhol 3 koeficienty namiesto 4. Nebude holubov, ktoré dokážu umiestniť 4 preteky za sebou príliš málo? Aby bolo z čoho vyberať :)

Záložka na tento komentár Milan Blahovský (5. apríla 2013 11:19)

Ak neumiestni 4 po sebe preteky ( 4 víkendy ) potom by to asi nemohol byť "holub mesiaca". Čo na tom, že ich nebude mnoho, stačí ak bude jeden. Predsa víťaz je vždy iba jeden v prípade koef.
Práve holub, ak má formu tak ju potiahne aj dlhšie ako jeden či dva víkendy, to skôr chovatelia postupujú opačne a takéhoto holuba stiahnu z tímu na pretek...

Záložka na tento komentár (5. apríla 2013 20:26)

Súhlasim s Milanom.

Záložka na tento komentár Dušan Konečný (5. apríla 2013 20:54)

Kategória "Holub mesiaca" pridaná do propozícií. Na 4 koeficienty to veru bude zaslúžený titul. No verím, že také holuby v súťaži budú


Pridať komentár

 

Z nášho obchodu

Prejsť do obchodu

Reklama